Az életstílus és a pénzzel kapcsolatos beállítódás szerepe a hosszú távú, befektetés típusú vásárlásokban

Szerzők

  • Ildikó Németh Széchenyi István Egyetem, Győr
  • Zoltán Veres SZTE GTK; BGF KKFK
  • Péter Kuba SZTE GTK

Absztrakt

Tanulmányunk egy, a fogyasztás életstílus alapú modellezhetőségét feltáró interdiszciplináris kutatási projekt egyik alprogramjához kapcsolódik. A projekt témája a fogyasztásszociológia speciális részterülete: meghatározott fogyasztói szegmentumok fogyasztási szerkezetének vizsgálata, valamint az életstílus kutatások módszertanának finomítása. Jelen cikk az életstílus/életvitel egyes elemeinek meghatározó (determináns) és moduláló (modulátor) szerepét vizsgálja a fogyasztók hosszú távú, immateriális (intangible) befektetési döntéseiben. A választott kutatási célcsoport a biztosítási termékek vevői, különös tekintettel az életbiztosításra.

Downloads

Megjelent

2019-11-03

Hogyan kell idézni

Németh, I., Veres, Z. és Kuba, P. (2019) „Az életstílus és a pénzzel kapcsolatos beállítódás szerepe a hosszú távú, befektetés típusú vásárlásokban”, Marketing & Menedzsment, 41(3), o. 51–61. Elérhető: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1342 (Elérés: 5 november 2024).

Folyóirat szám

Rovat

Fogyasztói magatartás