A feltételes médium

mobiltelefon, mint reklámcsatorna

Szerzők

  • Dóra Horváth Budapesti Corvinus Egyetem, Marketing és Média Intézet
  • Katalin Nádasi Budapesti Corvinus Egyetem, Marketing és Média Intézet

Kulcsszavak:

mobiltelefon, reklám, projektív technika, képregény-teszt

Absztrakt

Az emberek kerülik a reklámokat, főként, ha az kéretlenül, személyes szférájukban jelenik meg, például a mobiltelefonon. Cikkünkben bemutatjuk, hogy meghatározott feltételek mellett a mobiltelefonon megjelenő reklám jellegű üzenetek is elfogadhatók. Kutatásunk azért hozott új eredményeket, mert az alkalmazott projektív technikák - képregény-kiegészítés - lehetővé tette, hogy a válaszadók mások helyzetébe képzeljék magukat, és rájuk vetítsék ki valódi meggyőződéseiket. A válaszadás során a képregényben szereplő figurákkal azonosulva, sms-stílusban kaptuk meg a válaszokat. A kutatás eredményei alapján meghatározott feltételek mellett a mobiltelefonra érkező reklámjellegű üzenet elfogadhatóak, a feltételek a cikkben ismertetjük részletesen.

Downloads

Megjelent

2019-10-10

Hogyan kell idézni

Horváth, D. és Nádasi, K. (2019) „A feltételes médium: mobiltelefon, mint reklámcsatorna”, Marketing & Menedzsment, 44(1), o. 48–59. Elérhető: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/477 (Elérés: 14 október 2024).

Folyóirat szám

Rovat

Média és menedzsment

Ugyanannak a szerző(k)nek a legtöbbet olvasott cikkei

1 2 > >>