A termékdesign sajátosságainak szerepe a termékek fogyasztói megítélésében (I. rész): a forma tartalma
Absztrakt
Két részből álló írásunk a termékdesign fogyasztói reakciókban játszott szerepét vizsgálja. A sorozat első része a formatervezés, a design szerepével, sajátosságainak feltárásával foglalkozik, bemutatja a témakör elméleti hátterét. A design művészeti és marketing-megközelítéseinek ötvözéséből kiindulva rámutatunk a design a választás és a fogyasztás kontextusában történő vizsgálatának fontosságára. A második rész a téma gyakorlati jelentőségét hangsúlyozza, a termékdesign elméletét felhasználva egy kapcsolódó empirikus kutatás alkalmazott módszertanát és eredményeit mutatja be. A kutatás gyakorlati jelentőségét növeli, hogy a választott termékkategória a mobiltelefon, ami a fogyasztói érdeklődés középpontjában áll napjainkban.
Downloads
Megjelent
2019-12-01
Hogyan kell idézni
Horváth, D. és Sajtos, L. (2019) „A termékdesign sajátosságainak szerepe a termékek fogyasztói megítélésében (I. rész): a forma tartalma”, Marketing & Menedzsment, 35(4), o. 49–57. Elérhető: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1729 (Elérés: 26 december 2024).
Folyóirat szám
Rovat
Szakdolgozat