A termékdesign sajátosságainak szerepe a termékek fogyasztói megítélésében (I. rész): a forma tartalma

Szerzők

  • Dóra Horváth Budapesti Közgazdaságtudományi és Államigazgatási Egyetem Marketing Tanszék
  • László Sajtos Budapesti Közgazdaságtudományi és Államigazgatási Egyetem Marketing Tanszék

Absztrakt

Két részből álló írásunk a termékdesign fogyasztói reakciókban játszott szerepét vizsgálja. A sorozat első része a formatervezés, a design szerepével, sajátosságainak feltárásával foglalkozik, bemutatja a témakör elméleti hátterét. A design művészeti és marketing-megközelítéseinek ötvözéséből kiindulva rámutatunk a design a választás és a fogyasztás kontextusában történő vizsgálatának fontosságára. A második rész a téma gyakorlati jelentőségét hangsúlyozza, a termékdesign elméletét felhasználva egy kapcsolódó empirikus kutatás alkalmazott módszertanát és eredményeit mutatja be. A kutatás gyakorlati jelentőségét növeli, hogy a választott termékkategória a mobiltelefon, ami a fogyasztói érdeklődés középpontjában áll napjainkban.

Downloads

Megjelent

2019-12-01

Hogyan kell idézni

Horváth, D. és Sajtos, L. (2019) „A termékdesign sajátosságainak szerepe a termékek fogyasztói megítélésében (I. rész): a forma tartalma”, Marketing & Menedzsment, 35(4), o. 49–57. Elérhető: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1729 (Elérés: 30 április 2024).

Folyóirat szám

Rovat

Szakdolgozat