A csomagolás két vizuális elemének, a színnek és a formának a szerepe a figyelemfelkeltés és a termék beazonosítása során

Szerzők

  • Krisztina Rita Dörnyei Budapesti Corvinus Egyetem Marketing és Média Intézet
  • Viktória Bebők Budapesti Corvinus Egyetem
  • Daniella Horváth Budapesti Corvinus Egyetem

Kulcsszavak:

csomagolás, forma, design, szín, fogyasztói magatartás, vásárlási döntés

Absztrakt

Cikkünkben arra keressük a választ, hogy a csomagolás két marketing funkció­ját - a figyelemfelkeltést és beazonosítást a vizuális elemek közül a szín és forma hogyan látja el. Két termékválasztással egybekötött kérdő­íves megkérdezést végeztünk el [n(szín)=10Q; n(forma)=407], amelynek során bebizonyosodott, hogy mindkét tényező
a beazonosításban játszik nagyobb szerepet, míg a figyelemfelkeltés összetettebb folyamat és önmagában sem a szín, sem a forma nem elég hozzá. A termék megfelelő színé­nek és formájának kivá­lasztása erőteljesen befolyásolja a fogyasztói vásárlási döntést, azonban a megfelelő vizuális inger, egyéni tényezők, márkahű­ség és fogyasztási gyakorisági változók együttesével érvényesül igazán.

Downloads

Megjelent

2019-10-01

Hogyan kell idézni

Dörnyei, K. R., Bebők, V. és Horváth, D. (2019) „A csomagolás két vizuális elemének, a színnek és a formának a szerepe a figyelemfelkeltés és a termék beazonosítása során”, Marketing & Menedzsment, 47(4), o. 3–12. Elérhető: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/653 (Elérés: 22 november 2024).

Folyóirat szám

Rovat

A szerkesztő választása