A kereskedelmi láncok saját márkás marketingkommunikációs stratégiái Magyarországon

Szerzők

  • Zita Kelemen Budapesti Corvinus Egyetem, Marketing és Média Intézet Nyugat-Magyarországi Egyetem Széchenyi István Gazdálkodás- és Szervezéstudományi Doktori Iskola

Kulcsszavak:

saját márka, kommunikáció, trade marketing, stratégia

Absztrakt

A kereskedelmi láncok saját márkáinak minősége és csomagolásuk vonzósága már gyakorlatilag megegyezik a gyártók márkás termékeiével, ugyanakkor kommunikációjuk csak az elmúlt pár évben lépett magasabb szintre Magyarországon. Természetesen elsősorban az in-store kommunikációban járnak élen, de tv- és sajtókampánnyal megkezdték márkáik építését, sőt némelyik kereskedelmi lánc már igyekszik személyiséget is kölcsönözni márkáinak. De találkozhatunk egyedi megoldásokkal is a bolti kommunikáció területén, amelyek kimondottan a disztribútor kereskedelmi márkáinak elfogadottságát kívánják növelni. Cikkemben azon kereskedelmi láncok magyarországi kommunikációs eszközeit veszem górcső alá a szakirodalom felhasználásával, illetve saját szekunder és primer kutatás alkalmazásával, amelyeknek meghatározó kereskedelmi márkás portfoliójuk van.

Downloads

Megjelent

2019-10-09

Hogyan kell idézni

Kelemen, Z. (2019) „A kereskedelmi láncok saját márkás marketingkommunikációs stratégiái Magyarországon”, Marketing & Menedzsment, 44(3), o. 40–46. Elérhető: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/440 (Elérés: 18 december 2024).

Folyóirat szám

Rovat

Kiskereskedelmi marketing