A csomagolás két vizuális elemének, a színnek és a formának a szerepe a figyelemfelkeltés és a termék beazonosítása során
Kulcsszavak:
csomagolás, forma, design, szín, fogyasztói magatartás, vásárlási döntésAbsztrakt
Cikkünkben arra keressük a választ, hogy a csomagolás két marketing funkcióját - a figyelemfelkeltést és beazonosítást a vizuális elemek közül a szín és forma hogyan látja el. Két termékválasztással egybekötött kérdőíves megkérdezést végeztünk el [n(szín)=10Q; n(forma)=407], amelynek során bebizonyosodott, hogy mindkét tényező
a beazonosításban játszik nagyobb szerepet, míg a figyelemfelkeltés összetettebb folyamat és önmagában sem a szín, sem a forma nem elég hozzá. A termék megfelelő színének és formájának kiválasztása erőteljesen befolyásolja a fogyasztói vásárlási döntést, azonban a megfelelő vizuális inger, egyéni tényezők, márkahűség és fogyasztási gyakorisági változók együttesével érvényesül igazán.
Downloads
Megjelent
2019-10-01
Hogyan kell idézni
Dörnyei, K. R., Bebők, V. és Horváth, D. (2019) „A csomagolás két vizuális elemének, a színnek és a formának a szerepe a figyelemfelkeltés és a termék beazonosítása során”, Marketing & Menedzsment, 47(4), o. 3–12. Elérhető: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/653 (Elérés: 4 november 2024).
Folyóirat szám
Rovat
A szerkesztő választása