A következetes történet: személyes márka és önismeret
Kulcsszavak:
személyes márka, önismeret, narratíva, identitástörténetAbsztrakt
Személyes márkát önismereti munka nélkül is lehet építeni, de valószínűleg nem érdemes. Az önismereti munka gondolata azonban riasztó lehet azok számára, akik megszokták, hogy a teljesítményt csak a mérhető eredmény felől szemléljék. Az írásban bemutatott narratív önéletrajz olyan egyszerű, innovatív önismereti módszer,
amelynek alkalmazása a tapasztalatok szerint egyben az identitás kontúrjait is határozottabbá teszi. A módszert fókuszcsoporton teszteltük, és a résztvevőket arra kértük, hogy élettörténetük leírása után töltsenek ki egy kérdőívet is. A válaszokból kirajzolódó kép igen árnyalt: akik úgy vélekedtek önmagukról, hogy erős kontroll alatt tartják sorsukat, meglepődtek feltörő érzelmi emlékeiken - amíg ellenben azok, akik eddig inkább sodródásként tekintettek életükre, hajlamosak utólag tudatosságot tulajdonítani cselekvéseiknek.