„Egészségtelen” élelmiszerek attitűdvizsgálata a fiatalok szegmensében
Kulcsszavak:
attitűd, marketing, elhízás, magas zsír-, só-, cukortartalmú élelmiszerAbsztrakt
A hazai és nemzetközi szakirodalom egyre intenzívebben foglalkozik az egészségtelen élelmiszerek fogyasztásának gazdasági, marketing- és etikai kérdéseivel. A jelen, 1297 fiatal személyt magába foglaló kérdőíves kutatás külön vizsgálja az attitűd három komponensét (kognitív, affektiv, konatív) a magas zsír-, só-, cukortartalmú élelmiszerek esetében. A fiatalok jelentős része pontosan tudja, melyek az ún. egészségtelen termékek (kognitív komponens). Mintegy 60%-uk egészségesen táplálkozik, vagy foglalkoztatja a kérdés (affektiv komponens). A kognitív és affektiv komponens pozitív elméleti tendenciáját cáfolja a valóság, a konatív komponens, amely szerint a fiataloknak kb. 12%-a legalább hetente étkezik gyorsétteremben, 65%-a legalább hetente fogyaszt cukrozott üdítőket (-20% naponta).