Márkaértékelés pénzügyi szemmel

Szerzők

  • András Takács PTE KTK GTI

Kulcsszavak:

márka, márkaértékelés, diszkontált cash-flow-módszer

Absztrakt

Napjainkban egyre több olyan iparág és olyan vállalat létezik, ahol a cégérték jelentős részét a cég márkái teszik ki. Egyre fontosabbá válik tehát a márkák piaci értékének lehető legpontosabb megállapítása. A márkaértékelésnek jól kidolgozott módszertana van a külföldi szakirodalomban. Ez a magyar írásokba is beáramlott, bár elmondhatjuk, hogy az eddigi hazai publikációk kevés figyelmet szenteltek a különböző eljárások formalizálására és a számítási folyamat magyarázására. Cikkem célja a márkaértékelési módszerek áttekinthető formában saját számítási formulák és egy szemléltető számpélda segítségével történő összefoglalása.

Downloads

Megjelent

2019-10-01

Hogyan kell idézni

Takács, A. (2019) „Márkaértékelés pénzügyi szemmel”, Marketing & Menedzsment, 45(4), o. 27–36. Elérhető: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/472 (Elérés: 11 augusztus 2022).

Folyóirat szám

Rovat

Marketing és pénzügyek