A kereskedelmi láncok saját márkás marketingkommunikációs stratégiái Magyarországon
Kulcsszavak:
saját márka, kommunikáció, trade marketing, stratégiaAbsztrakt
A kereskedelmi láncok saját márkáinak minősége és csomagolásuk vonzósága már gyakorlatilag megegyezik a gyártók márkás termékeiével, ugyanakkor kommunikációjuk csak az elmúlt pár évben lépett magasabb szintre Magyarországon. Természetesen elsősorban az in-store kommunikációban járnak élen, de tv- és sajtókampánnyal megkezdték márkáik építését, sőt némelyik kereskedelmi lánc már igyekszik személyiséget is kölcsönözni márkáinak. De találkozhatunk egyedi megoldásokkal is a bolti kommunikáció területén, amelyek kimondottan a disztribútor kereskedelmi márkáinak elfogadottságát kívánják növelni. Cikkemben azon kereskedelmi láncok magyarországi kommunikációs eszközeit veszem górcső alá a szakirodalom felhasználásával, illetve saját szekunder és primer kutatás alkalmazásával, amelyeknek meghatározó kereskedelmi márkás portfoliójuk van.