Üzletláncok vásárlásösztönzésének hatása a magyarországi FMCG-piacon

Szerzők

  • Ibolya Rózsa Pénzes Szolnoki Főiskola, Üzleti Fakultás Kereskedelmi és Marketing Tanszék

Kulcsszavak:

kiskereskedelem, üzletláncok, FMCG

Absztrakt

A hazai FMCG-piac szereplőinek magatartását egyre jelentősebben befolyásolja az üzletláncok intenzíven fokozódó vásárlásösztönző tevékenysége, amely közvetlenül a fogyasztás mennyiségére, szerkezetére, a vásárlók beszerzési szokásaira irányul, de közvetve hatást gyakorol a versenytársakra is. A kiskereskedelmi üzletláncok vásárlásösztönzésének eszközei eltérőek, azonban a tevékenység keretei rendszerjellegű jegyeket mutatnak. A jelen tanulmány célja a hazai FMCG-piacon működő üzletláncok SP-rendszerének, a vásárlásösztönzés láncfüggő sajátosságainak és fogyasztókra gyakorolt hatásának bemutatása. A tanulmány kiemelten foglalkozik a rendszeresen ismétlődő árengedményes akciók Kelet-Magyarországon élő vásárlókra gyakorolt hatásának feltárásával, amely többlépcsős primer kutatáson alapul.

Downloads

Megjelent

2019-10-09

Hogyan kell idézni

Pénzes, I. R. (2019) „Üzletláncok vásárlásösztönzésének hatása a magyarországi FMCG-piacon”, Marketing & Menedzsment, 44(3), o. 29–39. Elérhető: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/439 (Elérés: 5 november 2024).

Folyóirat szám

Rovat

Kiskereskedelmi marketing

Ugyanannak a szerző(k)nek a legtöbbet olvasott cikkei