Üzletláncok vásárlásösztönzésének hatása a magyarországi FMCG-piacon
Kulcsszavak:
kiskereskedelem, üzletláncok, FMCGAbsztrakt
A hazai FMCG-piac szereplőinek magatartását egyre jelentősebben befolyásolja az üzletláncok intenzíven fokozódó vásárlásösztönző tevékenysége, amely közvetlenül a fogyasztás mennyiségére, szerkezetére, a vásárlók beszerzési szokásaira irányul, de közvetve hatást gyakorol a versenytársakra is. A kiskereskedelmi üzletláncok vásárlásösztönzésének eszközei eltérőek, azonban a tevékenység keretei rendszerjellegű jegyeket mutatnak. A jelen tanulmány célja a hazai FMCG-piacon működő üzletláncok SP-rendszerének, a vásárlásösztönzés láncfüggő sajátosságainak és fogyasztókra gyakorolt hatásának bemutatása. A tanulmány kiemelten foglalkozik a rendszeresen ismétlődő árengedményes akciók Kelet-Magyarországon élő vásárlókra gyakorolt hatásának feltárásával, amely többlépcsős primer kutatáson alapul.