A piacszegmentáció szükségessége és lehetőségei az élelmiszer-kiskereskedelemben
Kulcsszavak:
hárompólusú FMCG-piac, verseny, akciók értékelése, célpiaci marketing, szegmentáció, többváltozós módszerekAbsztrakt
A gyorsan forgó napi cikkek piacán a magyar tulajdonú üzletláncok számára a verseny intenzitásának növekedése és a multinacionális diszkontláncok erőteljes terjeszkedése miatt egyre fontosabbá válik a vásárlók magatartásának kutatására épülő piacszegmentáció és az ehhez igazodó differenciált marketingtevékenység. A piaci siker érdekében célszerű olyan többváltozós adatelemzésen alapuló szegmentálást végezni, amely lehetővé teszi a homogén csoportok azonosítását és a szegmensek jellemzését, valamint azokhoz igazodó marketingmix kidolgozását. A tanulmány egy Kelet-Magyarországra kiterjedő, többlépcsős, a fogyasztók akciókkal kapcsolatos magatartásának feltárására irányuló kutatás eredményei alapján mutatja be a piac szegmentálásának lehetőségét és az egyes szegmensek jellemzőit.