A piacszegmentáció szükségessége és lehetőségei az élelmiszer-kiskereskedelemben

Szerzők

  • Ibolya Rózsa Pénzes Szolnoki Főiskola
  • Péter Dudás Szolnoki Főiskola

Kulcsszavak:

hárompólusú FMCG-piac, verseny, akciók értékelése, célpiaci marketing, szegmentáció, többváltozós módszerek

Absztrakt

A gyorsan forgó napi cikkek piacán a magyar tulajdonú üzletláncok számára a verseny intenzitásának növekedése és a multinacionális diszkontláncok erőteljes terjeszkedése miatt egyre fontosabbá válik a vásárlók magatartásának kutatására épülő piacszegmentáció és az ehhez igazodó differenciált marketingtevékenység. A piaci siker érdekében célszerű olyan többváltozós adatelemzésen alapuló szegmentálást végezni, amely lehetővé teszi a homogén csoportok azonosítását és a szegmensek jellemzését, valamint azokhoz igazodó marketingmix kidolgozását. A tanulmány egy Kelet-Magyarországra kiterjedő, többlépcsős, a fogyasztók akciókkal kapcsolatos magatartásának feltárására irányuló kutatás eredményei alapján mutatja be a piac szegmentálásának lehetőségét és az egyes szegmensek jellemzőit.

Downloads

Megjelent

2019-10-08

Hogyan kell idézni

Pénzes, I. R. és Dudás, P. (2019) „A piacszegmentáció szükségessége és lehetőségei az élelmiszer-kiskereskedelemben”, Marketing & Menedzsment, 44(4), o. 47–52. Elérhető: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/424 (Elérés: 5 november 2024).

Folyóirat szám

Rovat

Fogyasztás és szegmentáció