Látogatói profil és motivációk a borfesztiválokon
empirikus felmérések tapasztalatai Ausztráliából és az egri borvidékről
Kulcsszavak:
borfesztivál, részvételi motivációk, látogatói profilAbsztrakt
Cikkünk egy ausztrál és négy egri borfesztiválon gyűjtött adatok elemzése alapján azt vizsgálja, hogy milyen tényezők motiválják a vendégeket a borfesztiválokon való részvételre. Az ausztrál kutatók ajánlása alapján a lehetséges motivációkat az érkezési formából kiindulva vizsgáljuk. Ennek során kiderül, hogy míg egyes tényezők érkezési formánként szignifikáns eltérést mutatnak, addig léteznek mindenkire egyformán jellemző motivációs dimenziók is. A vevőelégedettség növelése érdekében fontos lenne a szükségletek látogatói csoportonként való eltéréseit figyelembe venni a fesztiválok termék- és kommunikációs stratégiájának kialakítása során. A motivációk vizsgálata mellett a tipikus látogatói profil is meghatározásra kerül.
Downloads
Megjelent
2019-10-02
Hogyan kell idézni
Novotny, Ádám, Zrónik, A. és Hauser, R. (2019) „Látogatói profil és motivációk a borfesztiválokon: empirikus felmérések tapasztalatai Ausztráliából és az egri borvidékről”, Marketing & Menedzsment, 46(4), o. 66–79. Elérhető: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/380 (Elérés: 21 november 2024).
Folyóirat szám
Rovat
Agrárkiállítások, események