Autómárkák kognitív reprezentációjának vizsgálata asszociációk segítségével
Kulcsszavak:
márkák, kognitív márkareprezentáció, asszociációk, autómárkákAbsztrakt
Márkák vizsgálata során fontos tanulmányoznunk azt a képet, amely a (potenciális) fogyasztóban a márkáról kialakul. A tanulmány elméleti bevezetőjében röviden elemezzük, milyen módon vizsgálható a márkakép (a márka kognitív reprezentációja) asszociációs tesztek segítségével, majd az elméleti összefüggések bemutatása után 12 autómárka kognitív reprezentációját vizsgáljuk empirikus adatok segítségével. Az adatok elemzése során utalunk az autók márkaképe közötti különbségekre férfi-női vonatkozásban, az egyes vizsgált szegmensek márkaképeinek általános jellemzőire, valamint a kultúrára, mint a márkaképet befolyásoló tényezőre.
Downloads
Megjelent
2019-10-02
Hogyan kell idézni
Kovács, L. (2019) „Autómárkák kognitív reprezentációjának vizsgálata asszociációk segítségével”, Marketing & Menedzsment, 46(4), o. 36–44. Elérhető: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/375 (Elérés: 5 november 2024).
Folyóirat szám
Rovat
Marketingkutatás