A sportszórakoztatás nézőért kiált

Szerzők

  • Lili Kassay Business Group Kft.

Kulcsszavak:

nézők, fogyasztók, társadalmi beágyazottság, sportmarketing

Absztrakt

A csapatsportok a televíziós közvetítések okán Európában is szórakoztatóipari szereplőkké váltak. A sportszórakoztatás hazai nézőszáma azonban néhány kivételtől eltekintve elmarad az üzletileg értelmezhető minimumtól. A fejlettebb sportpiacok a szurkolótábor növelésére és kiszolgálására már sikerrel alkalmaztak sportmar- keting-eszközöket. Kizárólag ezekre az eszközöket támaszkodva nem lehet hasonló eredményt elérni Magyarországon. A reális növekedési célok és a megfelelő eszközök megválasztásához széles szórakoztatóipari és sportpiaci ismeretre van szükség. A kutatás a hazai szórakoztatóipar fogyasztói piacát vizsgálja. Az 5000 fős online, önkitöltős kérdőíves kutatás eredményei alapján leírhatók a fogyasztói profilok, jellemezhető a csoportok sport- és kultúrafogyasztása, valamint a fogyasztásuk intenzitása.

Downloads

Megjelent

2019-10-02

Hogyan kell idézni

Kassay, L. (2019) „A sportszórakoztatás nézőért kiált”, Marketing & Menedzsment, 46(4), o. 26–35. Elérhető: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/373 (Elérés: 4 november 2024).

Folyóirat szám

Rovat

Sportmarketing