A sportszórakoztatás nézőért kiált
Kulcsszavak:
nézők, fogyasztók, társadalmi beágyazottság, sportmarketingAbsztrakt
A csapatsportok a televíziós közvetítések okán Európában is szórakoztatóipari szereplőkké váltak. A sportszórakoztatás hazai nézőszáma azonban néhány kivételtől eltekintve elmarad az üzletileg értelmezhető minimumtól. A fejlettebb sportpiacok a szurkolótábor növelésére és kiszolgálására már sikerrel alkalmaztak sportmar- keting-eszközöket. Kizárólag ezekre az eszközöket támaszkodva nem lehet hasonló eredményt elérni Magyarországon. A reális növekedési célok és a megfelelő eszközök megválasztásához széles szórakoztatóipari és sportpiaci ismeretre van szükség. A kutatás a hazai szórakoztatóipar fogyasztói piacát vizsgálja. Az 5000 fős online, önkitöltős kérdőíves kutatás eredményei alapján leírhatók a fogyasztói profilok, jellemezhető a csoportok sport- és kultúrafogyasztása, valamint a fogyasztásuk intenzitása.