A labdarúgó NB I. piaci pozíciója nemzetközi összehasonlításban

Szerzők

  • Lili Kassay Semmelweis Orvostudományi Egyetem Testnevelési és Sporttudományi Kar

Kulcsszavak:

helyi piac, globális játékospiac, benchmark

Absztrakt

Míg a labdarúgás sportági kínálata és játékospiaca globális kiterjedésű, addig a klubok döntő többsége lokális piaci bevételekre tudja alapozni működését. A rendszerszintű ellentmondás verseny-egyensúlytalanságot okoz a nemzeti bajnokságok között, a ligá­kon belül, fenntarthatatlanná téve a klubok műkö­dését. Benchmark kutatás és nagymintás online önkitöltős kérdőíves megkérdezés alapján a hazai klubok üzleti tervének bevételi és kiadási minimuma becsülhető. A bajnokság League Two-val egyező üzleti pozí­ciójának ismerete hozzá­járul a stratégiai döntések hangolásához.

Downloads

Megjelent

2019-10-01

Hogyan kell idézni

Kassay, L. (2019) „A labdarúgó NB I. piaci pozíciója nemzetközi összehasonlításban”, Marketing & Menedzsment, 47(4), o. 55–64. Elérhető: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/657 (Elérés: 21 november 2024).

Folyóirat szám

Rovat

Sportmarketing

Ugyanannak a szerző(k)nek a legtöbbet olvasott cikkei