Regionális/lokális klaszter: sikeres válasz a globális kihívásra
Absztrakt
Napjainkban a gazdaság- és vállalkozásfejlesztési programok egyik leggyakoribb kifejezése: „klaszter”. A fejlett országok vállalati és iparági esettanulmányai a 80-as évektől egyértelműen kimutatták, hogy a globális versenyben a cégek sikeressége és versenyképessége egyre inkább lokális üzleti környezetük minőségétől függ. Klaszter alatt általános értelemben egy adott iparághoz/üzletághoz tartozó cégek és üzleti partnereik, a kapcsolódó intézmények „térbeli sűrűsödését” értjük. Széles körben elfogadott, hogy a klaszter nem egy „gyorsan múló divat”, hanem egyike a globális verseny kihívásaira adott sikeres válaszoknak, amelyek a vállalati stratégiai menedzsmentre is hatással vannak.
Downloads
Megjelent
2019-12-09
Hogyan kell idézni
Lengyel, I. és Deák, S. (2019) „Regionális/lokális klaszter: sikeres válasz a globális kihívásra”, Marketing & Menedzsment, 36(4), o. 17–26. Elérhető: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1516 (Elérés: 21 november 2024).
Folyóirat szám
Rovat
Külpiaci marketing