Út a mecenatúrától a sportszponzoráció felé, avagy a sporttámogatások egy új korszakának kezdetén

Szerzők

  • Pongrác Ács Pécsi Tudományegyetem ETK
  • Gábor Márkus Pécsi Tudományegyetem KTK
  • István Oláh Pécsi Tudományegyetem TTK

Kulcsszavak:

promóció, szponzoráció, mecenatúra, adózás, látvány-csapatsportág

Absztrakt

A sport világszerte az egyre bővülő szórakoztatóipar része, amely a társadalom homlokterében álló jelenségek közül a leglátványosabb növekedést produkáló területek egyike.
A szponzoráció (promóció) általában sajátos helyet foglal el a marketing mixben, míg a mecenatúra során a támogató közvetlen üzleti eredményeket nem vár el a támogatásáért cserébe. A sportegyesületek egyik legfontosabb lételeme a megfelelő időtartamra vonatkozó biztos anyagi háttér. Cikkünk elején egy, a témával foglalkozó hazai empirikus kutatás eredményeit mutatjuk be, majd egy feltételezett vállalat szponzorációval, illetve mecenatúrával kapcsolatos döntéseinek lehetséges társaságiadó-vonza- tát vizsgáljuk meg.

Downloads

Megjelent

2019-10-02

Hogyan kell idézni

Ács, P., Márkus, G. és Oláh, I. (2019) „Út a mecenatúrától a sportszponzoráció felé, avagy a sporttámogatások egy új korszakának kezdetén”, Marketing & Menedzsment, 46(4), o. 14–25. Elérhető: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/371 (Elérés: 21 november 2024).

Folyóirat szám

Rovat

Sportmarketing

Ugyanannak a szerző(k)nek a legtöbbet olvasott cikkei