A marketingteljesítmény értékelésének és mérésének stratégiai aspektusai
Absztrakt
Ha marketingbefektetésről beszélünk, azonosítani kell a marketingeszközöket, amelyekbe invesztálunk, és megállapítani, hogy azok hogyan járulnak hozzá a profithoz rövid távon, és miként teszik lehetővé a növekedést és a nyereség fenntartását hosszú távon. A marketingköltségekre helyezzük a hangsúlyt (marketingkommunikáció, promóció stb.) és vizsgáljuk, hogy ezek hogyan befolyásolják a piaci teljesítést. A cégnek rendelkeznie kell egy modellel, ami jelzi, hogy a költések miként befolyásolják a fogyasztó tudását, hitét is érzelmeit, végső soron viselkedését. Ezeket a közvetett eredményeket gyakran nem pénzügyi mutatókkal mérjük (attitűd, viselkedési szándék). A fő kérdés az, hogy a marketinghatékonyság nem pénzügyi jellegű mért értékei hogyan hatnak a pénzügyi teljesítésre, így az eladásra, a részvényesi értékre rövid és hosszú távon.