A klasszikus, racionalitáson alapuló döntéshozás az ásványvízpiacon

Szerzők

  • László Sipos Budapesti Corvinus Egyetem Közgazdaságtudományi Kar Menedzsment és Marketing tanszék
  • Arnold Tóth Budapesti Corvinus Egyetem Közgazdaságtudományi Kar Menedzsment és Marketing tanszék

Absztrakt

A közgazdaságtan elemzési eszköztárába belekerültek a fogyasztói döntésekhez kapcsolódó döntések is. A klasszikus gazdaságtan a fogyasztókra, a szükséglet kielégítésére helyezte a hangsúlyt, közben azon a feltételezésen alapult, hogy az egyén mindig racionálisan gondolkodik, és az ésszerűség áll döntése hátterében (Mátyás, 1996).
A neoklasszikus elméletekben a fogyasztó szükséglete maximális kielégítésére törekszik. Keresletét is ennek függvényében alakítja ki az információk teljes körének birtokában, a bizonytalanság tényezőjének mellőzésével.

Downloads

Megjelent

2019-10-24

Hogyan kell idézni

Sipos, L. és Tóth, A. (2019) „A klasszikus, racionalitáson alapuló döntéshozás az ásványvízpiacon”, Marketing & Menedzsment, 40(2-3), o. 9–17. Elérhető: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/746 (Elérés: 25 április 2024).

Folyóirat szám

Rovat

Marketingkutatás