A conjoint-elemzés mint a vásárlói preferenciák vizsgálatának eszköze az élelmiszergazdasági marketingben

Szerzők

  • László Sipos Budapesti Corvinus Egyetem, KeTK Menedzsment és Marketing Tanszék

Absztrakt

A conjoint-elemzés a fogyasztói igények, vásárlói preferenciák feltérképezésének hatékony módszere. Segítségével megállapítható, hogy milyen az egyes termékjellemzők hasznossága, mekkora szerepet játszanak a végső döntésben az egyes szempontok, és melyik termékkombinációt értékelik ideálisnak a fogyasztók. A cikk az elméleti háttér részletezése után a conjoint-elemzés számítógépes (SPSS) alkalmazását mutatja be. A nemzetközi és hazai kutatási példák eddigi tanulságai kérdéseket vetnek fel a módszer alkalmazhatóságával kapcsolatban: fogyasztó ismeretei, termékjellemzők hasznossági szintjei, conjoint-kártyák száma, minták méretei, különböző információgyűjtési eljárások hatása stb. A conjoint-elemzés magyarországi alkalmazásának és elterjedését a módszertani okok, emberi erőforrás, számítógépes-szoftveres támogatás és a megrendelői oldal helyzete befolyásolja elsősorban.

Downloads

Megjelent

2019-10-13

Hogyan kell idézni

Sipos, L. (2019) „A conjoint-elemzés mint a vásárlói preferenciák vizsgálatának eszköze az élelmiszergazdasági marketingben”, Marketing & Menedzsment, 42(4), o. 4–13. Elérhető: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/514 (Elérés: 5 november 2024).

Folyóirat szám

Rovat

Élelmiszer marketing