The classic consumer decision-making based on rationality on the mineral water market

Authors

  • László Sipos Budapesti Corvinus Egyetem Közgazdaságtudományi Kar Menedzsment és Marketing tanszék
  • Arnold Tóth Budapesti Corvinus Egyetem Közgazdaságtudományi Kar Menedzsment és Marketing tanszék

Abstract

A közgazdaságtan elemzési eszköztárába belekerültek a fogyasztói döntésekhez kapcsolódó döntések is. A klasszikus gazdaságtan a fogyasztókra, a szükséglet kielégítésére helyezte a hangsúlyt, közben azon a feltételezésen alapult, hogy az egyén mindig racionálisan gondolkodik, és az ésszerűség áll döntése hátterében (Mátyás, 1996).
A neoklasszikus elméletekben a fogyasztó szükséglete maximális kielégítésére törekszik. Keresletét is ennek függvényében alakítja ki az információk teljes körének birtokában, a bizonytalanság tényezőjének mellőzésével.

Downloads

Published

2019-10-24

How to Cite

Sipos, L. and Tóth, A. (2019) “The classic consumer decision-making based on rationality on the mineral water market”, The Hungarian Journal of Marketing and Management, 40(2-3), pp. 9–17. Available at: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/746 (Accessed: 24 November 2024).

Issue

Section

Marketing Research