The strategic aspects of marketing performance evaluation and measurement

Authors

  • Arnold Tóth Corvinus Egyetem; Általános Vállalkozási Főiskola

Abstract

Ha marketingbefektetésről beszélünk, azonosítani kell a marketingeszközöket, amelyekbe invesztálunk, és megállapítani, hogy azok hogyan járulnak hozzá a profithoz rövid távon, és miként teszik lehetővé a növekedést és a nyereség fenntartását hosszú távon. A marketingköltségekre helyezzük a hangsúlyt (marketingkommunikáció, promóció stb.) és vizsgáljuk, hogy ezek hogyan befolyásolják a piaci teljesítést. A cégnek rendelkeznie kell egy modellel, ami jelzi, hogy a költések miként befolyásolják a fogyasztó tudását, hitét is érzelmeit, végső soron viselkedését. Ezeket a közvetett eredményeket gyakran nem pénzügyi mutatókkal mérjük (attitűd, viselkedési szándék). A fő kérdés az, hogy a marketinghatékonyság nem pénzügyi jellegű mért értékei hogyan hatnak a pénzügyi teljesítésre, így az eladásra, a részvényesi értékre rövid és hosszú távon.

Downloads

Published

2019-11-02

How to Cite

Tóth, A. (2019) “The strategic aspects of marketing performance evaluation and measurement”, The Hungarian Journal of Marketing and Management, 41(1), pp. 32–36. Available at: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1253 (Accessed: 3 July 2024).

Issue

Section

M&M mix