A disztribúcióslánc-menedzsment eszközei - a magyar vállalati kör empirikus elemzése
Kulcsszavak:
ellátási lánc, keresleti lánc, disztribúció, empirikus kutatásAbsztrakt
A tanulmány a Magyarországon működő vállalati ellátásilánc-menedzsment, azon belül is a disztribúciós oldal gyakorlatának elemzését adja. Tartalmazza azokat a menedzsment-megoldásokat, amelyek révén a vállalatok az információ és az anyagáramlás összehangolását, valamint a költség- és teljesítményelemzést végzik. A kutatás online kérdőíves vizsgálaton alapul (79 értékelhető válasz). Az eredmények azt mutatják, hogy a magyar gazdaságban elkülöníthető a vállalatok egy olyan csoportja, amely a disztribúciós lánc menedzsmenteszközeit közepesen magas szinten alkalmazza, míg egy másik, amely e téren igen fejletlen. A szignifikáns különbség nemcsak az eszközök elterjedtségében, hanem a két vállalati klaszter közötti vevőkiszolgálási teljesítményben is megmutatkozik.