A lakossági elégedettség és a helyben maradást magyarázó tényezők összefüggései
Kulcsszavak:
település(hely)marketing, településmárkázás, lakossági elégedettség, költözési szándékAbsztrakt
Manapság világszerte sok település, régió szembesül a demográfiai fogyás, a globalizálódó gazdaság és a tehetséges lakosokért folytatott verseny következményeivel. Egyre erősebb verseny folyik a települések között az értéket teremtő lakosságért, a turistákért, a befektetőkért, a vállalkozásokért. Ezek a körülmények mind népszerűbbé teszik a településmarketing (helymarketing) megoldásait, azok közül is a településmárkázást, ami ígéretes eszközt ad a települések kezébe a professzionális pozicionáláshoz. A helymarketing sikerességének egyik feltétele a lakosság bevonása a marketingfolyamatba, így e célcsoport megismerése időszerű feladat. A cikk a lakossági elégedettségről, a lakóhelyen maradást meghatározó tényezők összefüggéseiről ad információt.