A lakossági elégedettség és a helyben maradást magyarázó tényezők összefüggései

Szerzők

  • Anita Marien Miskolci Egyetem Gazdaságtudományi Kar Marketing Intézet

Kulcsszavak:

település(hely)marketing, településmárkázás, lakossági elégedettség, költözési szándék

Absztrakt

Manapság világszerte sok település, régió szembesül a demográfiai fogyás, a globalizálódó gazdaság és a tehetséges lakosokért folytatott verseny következmé­nyeivel. Egyre erősebb verseny folyik a települések között az értéket teremtő lakosságért, a turistákért, a befektetőkért, a vállalkozásokért. Ezek a körülmények mind népszerűbbé teszik a településmarketing (helymarketing) megoldá­sait, azok közül is a településmárkázást, ami ígé­retes eszközt ad a települé­sek kezébe a professzioná­lis pozicionáláshoz. A helymarketing sikerességének egyik feltétele a lakosság bevonása a marketingfolyamatba, így e célcsoport megismerése időszerű feladat. A cikk a lakossági elégedettségről, a lakóhelyen maradást meghatározó tényezők összefüggéseiről ad információt.

Downloads

Megjelent

2019-11-06

Hogyan kell idézni

Marien, A. (2019) „A lakossági elégedettség és a helyben maradást magyarázó tényezők összefüggései”, Marketing & Menedzsment, 47(1), o. 3–10. Elérhető: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1030 (Elérés: 5 november 2024).

Folyóirat szám

Rovat

A szerkesztő választása

Ugyanannak a szerző(k)nek a legtöbbet olvasott cikkei