Outline of marketing - Marketing environment, consumer orientation, and marketing organization

Authors

  • Krisztina Kolos Budapesti Corvinus Egyetem Marketing és Média Intézet
  • Gabriella Sz. Tóth Budapesti Corvinus Egyetem Marketing és Média Intézet
  • Tamás Gyulavári Budapesti Corvinus Egyetem Marketing és Média Intézet

Abstract

Cikkünk a hazai vállalatok marketingkörnyezetéről és a marketing szerepéről kíván helyzetképet adni. A kutatás egy kérdőíves felmérésen alapul, amelyre 2004-ben került sor, a minta 301 vállalatból áll. Cikkünkben a vállalat tágabb piaci környezetéből indulunk ki, bemutatjuk a piaci orientáció jellemzőit, majd a marketing szervezeti megjelenését elemezzük.
Az elemzés során kiemeljük az egyes vállalati jellemzők hatását, valamint a marketingtevékenység és a vállalati teljesítmény összefüggéseit. Tanulmányunkban megállapítjuk, hogy a vállalatok jelentős része marketingtevékenysége során a piaci igények elemzéséből indul ki, sőt az elmúlt öt évben e szemléletmódban pozitív előrelépés is történt.

Downloads

Published

2019-10-19

How to Cite

Kolos, K., Sz. Tóth, G. and Gyulavári, T. (2019) “Outline of marketing - Marketing environment, consumer orientation, and marketing organization”, The Hungarian Journal of Marketing and Management, 40(5-6), pp. 86–93. Available at: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/694 (Accessed: 19 May 2024).

Issue

Section

M&M mix

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>