Outline of marketing - Marketing environment, consumer orientation, and marketing organization
Abstract
Cikkünk a hazai vállalatok marketingkörnyezetéről és a marketing szerepéről kíván helyzetképet adni. A kutatás egy kérdőíves felmérésen alapul, amelyre 2004-ben került sor, a minta 301 vállalatból áll. Cikkünkben a vállalat tágabb piaci környezetéből indulunk ki, bemutatjuk a piaci orientáció jellemzőit, majd a marketing szervezeti megjelenését elemezzük.
Az elemzés során kiemeljük az egyes vállalati jellemzők hatását, valamint a marketingtevékenység és a vállalati teljesítmény összefüggéseit. Tanulmányunkban megállapítjuk, hogy a vállalatok jelentős része marketingtevékenysége során a piaci igények elemzéséből indul ki, sőt az elmúlt öt évben e szemléletmódban pozitív előrelépés is történt.
Downloads
Published
2019-10-19
How to Cite
Kolos, K., Sz. Tóth, G. and Gyulavári, T. (2019) “Outline of marketing - Marketing environment, consumer orientation, and marketing organization”, The Hungarian Journal of Marketing and Management, 40(5-6), pp. 86–93. Available at: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/694 (Accessed: 22 November 2024).
Issue
Section
M&M mix