Helyzetkép a marketingről - Marketing környezet, vevőorientáció és marketingszervezet

Szerzők

  • Krisztina Kolos Budapesti Corvinus Egyetem Marketing és Média Intézet
  • Gabriella Sz. Tóth Budapesti Corvinus Egyetem Marketing és Média Intézet
  • Tamás Gyulavári Budapesti Corvinus Egyetem Marketing és Média Intézet

Absztrakt

Cikkünk a hazai vállalatok marketingkörnyezetéről és a marketing szerepéről kíván helyzetképet adni. A kutatás egy kérdőíves felmérésen alapul, amelyre 2004-ben került sor, a minta 301 vállalatból áll. Cikkünkben a vállalat tágabb piaci környezetéből indulunk ki, bemutatjuk a piaci orientáció jellemzőit, majd a marketing szervezeti megjelenését elemezzük.
Az elemzés során kiemeljük az egyes vállalati jellemzők hatását, valamint a marketingtevékenység és a vállalati teljesítmény összefüggéseit. Tanulmányunkban megállapítjuk, hogy a vállalatok jelentős része marketingtevékenysége során a piaci igények elemzéséből indul ki, sőt az elmúlt öt évben e szemléletmódban pozitív előrelépés is történt.

Downloads

Megjelent

2019-10-19

Hogyan kell idézni

Kolos, K., Sz. Tóth, G. és Gyulavári, T. (2019) „Helyzetkép a marketingről - Marketing környezet, vevőorientáció és marketingszervezet”, Marketing & Menedzsment, 40(5-6), o. 86–93. Elérhető: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/694 (Elérés: 5 november 2024).

Folyóirat szám

Rovat

M&M mix

Ugyanannak a szerző(k)nek a legtöbbet olvasott cikkei

1 2 > >>