A dolgozói elégedettség több aspektusa - empirikus kutatási eredmények

Szerzők

  • Edit Németh BME Ergonómia és Pszichológia Tanszék

Kulcsszavak:

belső marketing, ergonómia

Absztrakt

A mai modern és rendkívül változó világunkban a vállalati döntések fókuszában a piaci versenyben való helytállás és a stratégiai céloknak való megfelelés hátterében az a felismerés áll, hogy a vállalati célokat csak és kizárólag a munkavállalóik megnyerésével érhetik el. A holisztikus marketingkoncepció modellje, amelynek szerves része a belső marketing, útmutatóként szolgálhat az irodai munkakörnyezet fejlesztésében is. A munkakörnyezettel való elégedettség nagymértékben befolyásolja a dolgozók vállalattal szembeni elkötelezettségét, ebből következően annak teljesítményét is. A munkakörnyezet és teljesítmény összefüggése új szervezetirányítási felfogást kíván a vezetőktől, melynek következtében a szervezet, ezen belül is az irodai környezet is szükségképpen megváltozik. Kutatásainkban arra keressük a választ, hogy egy szervezet dolgozói mennyire elégedettek a munkakörnyezetük kialakítá­sával, valamint hogy az egyes környezeti tényezők változása hogyan befolyásolja a dolgozók elégedettségét és így a vállalati lojalitást és a teljesítményt.

Downloads

Megjelent

2019-10-01

Hogyan kell idézni

Németh, E. (2019) „A dolgozói elégedettség több aspektusa - empirikus kutatási eredmények”, Marketing & Menedzsment, 43(3), o. 70–77. Elérhető: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/674 (Elérés: 21 november 2024).

Folyóirat szám

Rovat

Határterületek-átfedések