A dolgozói érték kiterjesztése a vevői és a dolgozói elégedettségre
Kulcsszavak:
vevői-dolgozói érték, dolgozói elégedettség, értékinnováció, hosszú távú versenyelőnyAbsztrakt
Fenntartható-e hosszú távú versenyelőny a vevő- és a dolgozóorientáltság asszimetrikus vezetői megítélése miatt kialakuló dolgozói fluktuáció mellett? A fémipari szektorban végzett kutatás alapján elemzem az elégedettséget, tükörképként kezelve a dolgozói és a vevői elégedettség komponenseit. Bebizonyosodott, hogy az iparvállalati vezetők az értékinnováció alatt többnyire a piaci részesedés növelését és a technológiai fejlesztést értik. A kutatás megállapítása, hogy a vevői elégedettségen alapuló lojalitás elegendő a hosszú távú versenyelőnyhöz, de a fenntartható versenyelőnyhöz nélkülözhetetlen a dolgozók elégedettségen alapuló lojalitása is.
Downloads
Megjelent
2019-10-01
Hogyan kell idézni
Aswad, D. (2019) „A dolgozói érték kiterjesztése a vevői és a dolgozói elégedettségre”, Marketing & Menedzsment, 47(4), o. 75–85. Elérhető: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/659 (Elérés: 4 november 2024).
Folyóirat szám
Rovat
Menedzsmentkutatás