A dolgozói érték kiterjesztése a vevői és a dolgozói elégedettségre

Szerzők

  • Dina Aswad Miskolci Egyetem Gazdaságtudományi Kar

Kulcsszavak:

vevői-dolgozói érték, dolgozói elégedettség, értékinnováció, hosszú távú versenyelőny

Absztrakt

Fenntartható-e hosszú távú versenyelőny a vevő- és a dolgozóorientáltság asszimetrikus vezetői megíté­lése miatt kialakuló dolgozói fluktuáció mellett? A fémipari szektorban végzett kutatás alapján elemzem az elégedettsé­get, tükörképként kezelve a dolgozói és a vevői elé­gedettség komponenseit. Bebizonyosodott, hogy az iparvállalati vezetők az értékinnováció alatt többnyire a piaci részesedés növelését és a technológiai fejlesztést értik. A kutatás megállapítása, hogy a vevői elégedettségen alapuló lojalitás elegendő a hosszú távú versenyelőnyhöz, de a fenntartható versenyelőnyhöz nélkülözhetetlen a dolgozók elégedettségen alapuló lojalitása is.

Downloads

Megjelent

2019-10-01

Hogyan kell idézni

Aswad, D. (2019) „A dolgozói érték kiterjesztése a vevői és a dolgozói elégedettségre”, Marketing & Menedzsment, 47(4), o. 75–85. Elérhető: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/659 (Elérés: 4 november 2024).

Folyóirat szám

Rovat

Menedzsmentkutatás