A diverzitás perspektívája a spektrum szemléletmódban

Szerzők

  • Sándor-Schmidt Barbara

DOI:

https://doi.org/10.15170/AR.2016.2.2-3.3.

Kulcsszavak:

intelligenciák, Gardner, project spectrum, óvoda

Absztrakt

A Többszörös Intelligenciák elmélet Howard Gardner nevéhez fűződik, aki 1983-ban publikálta Frames of Mind: The Theory of Multiple Intelligences című könyvét. Gardner nyolc különböző kritériumot fogalmazott meg az egyes intelligenciák differenciálhatóságához. Jelen tanulmányomban az elmélethez kapcsolódó Project Zero alapkutatás Project Spectrum kutatói
csoportjának munkáját tekintem át. A kutatócsoport eredményeit a Building on Children’s Strengths, Project Zero Frameworks for Early Childhood Education, The Experience of Project Spectrum and Project Zero című mű összegzi, vizsgálatom során ezen eredményekre támaszkodom. Célom, hogy feltárjam a gardneri módszertan implementációjának lehetőségeit a hazai óvodai nevelésben. Bemutatom a játékokat, amelyek a koncepcióhoz kapcsolódnak. E játékokat, a hozzájuk tartozó tevékenységeket megvizsgálom, majd beválás-vizsgálat segítségével analizálom a bevezetés lehetőségét a hazai óvodai curriculumokba. Eredményeim fényében rávilágítok a program bevezethetőségének első lépéseire.

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.

Downloads

Megjelent

2022-08-03

Hogyan kell idézni

Sándor-Schmidt, B. (2022). A diverzitás perspektívája a spektrum szemléletmódban. Autonómia és Felelősség Neveléstudományi Folyóirat, 2(2-3), 29–42. https://doi.org/10.15170/AR.2016.2.2-3.3.