A diverzitás perspektívája a spektrum szemléletmódban
DOI:
https://doi.org/10.15170/AR.2016.2.2-3.3.Kulcsszavak:
intelligenciák, Gardner, project spectrum, óvodaAbsztrakt
A Többszörös Intelligenciák elmélet Howard Gardner nevéhez fűződik, aki 1983-ban publikálta Frames of Mind: The Theory of Multiple Intelligences című könyvét. Gardner nyolc különböző kritériumot fogalmazott meg az egyes intelligenciák differenciálhatóságához. Jelen tanulmányomban az elmélethez kapcsolódó Project Zero alapkutatás Project Spectrum kutatói
csoportjának munkáját tekintem át. A kutatócsoport eredményeit a Building on Children’s Strengths, Project Zero Frameworks for Early Childhood Education, The Experience of Project Spectrum and Project Zero című mű összegzi, vizsgálatom során ezen eredményekre támaszkodom. Célom, hogy feltárjam a gardneri módszertan implementációjának lehetőségeit a hazai óvodai nevelésben. Bemutatom a játékokat, amelyek a koncepcióhoz kapcsolódnak. E játékokat, a hozzájuk tartozó tevékenységeket megvizsgálom, majd beválás-vizsgálat segítségével analizálom a bevezetés lehetőségét a hazai óvodai curriculumokba. Eredményeim fényében rávilágítok a program bevezethetőségének első lépéseire.
Letöltések
Downloads
Megjelent
Hogyan kell idézni
Folyóirat szám
Rovat
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.