Esélyegyenlőségi dimenziók egy roma szakkollégiumban

Szerzők

  • Varga Aranka

DOI:

https://doi.org/10.15170/AR.2017.3.1-4.2.

Kulcsszavak:

interszekcionalitás, inkluzivitás, reziliencia, empowerment, Roma Szakkollégium

Absztrakt

A tanulmány célja olyan társadalomfilozófiai és társadalompolitikai megközelítések bemutatása,
melyek fontosak a neveléstudomány számára is. Az esélyegyenlőség összefüggéseinek feltárása, pszichológiai és pedagógiai aspektusú megközelítése hozzá tud járulni a sokszínű tanulói környezet hatékony, eredményes és méltányos működtetéséhez. E mellett az interszekcionalitás és az empowerment fogalmainak összekötése az inkluzív tanulási környezet és a reziliens diák jellemzőivel neveléstudományi nézőpontba helyez szociológiai, szociálpolitikai kérdéseket. A fogalmi „adaptáció” alátámasztására a Pécsi Tudományegyetem Wlislocki Henrik Szakkollégiumának szakmai koncepciója szolgál, melyet a szakkollégistákkal felvett mélyinterjúk elemzése példáz. Így egyidejűleg ismerhetünk meg egy roma szakkollégiumot elvei és működési gyakorlata alapján és tekinthetünk az esélyegyenlőség kérdéskörére a hozzá kapcsolódó fogalmi dimenziók összefüggésrendszere mentén.

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.

Downloads

Megjelent

2022-08-03

Hogyan kell idézni

Varga, A. (2022). Esélyegyenlőségi dimenziók egy roma szakkollégiumban. Autonómia és Felelősség Neveléstudományi Folyóirat, 3(1-4), 31–54. https://doi.org/10.15170/AR.2017.3.1-4.2.