Tervezés, döntéshozatal, stratégia

Szerzők

  • Lajos Hanyecz PTE KTK Közgazdasági és Regionális Tudományok Intézete

Kulcsszavak:

tervezési folyamatok, direkt szemléletű tervezés, indirekt szemléletű tervezés, optimalizáló tervezés, döntésorientált stratégiai tervezés

Absztrakt

Gazdaságunk helyzete, nehézségei, a kibontakozó változások megújulást igényelnek a vállalati gazdálkodás különböző területein, így a tervezésben is. A vállalati menedzsment egyik legfontosabb feladata, hogy az általuk irányított gazdasági egység alkalmazkodni tudjon a hazai és a nemzetközi környezetben bekövetkezett mélyreható változásokhoz. Ennek egyik fő eszköze, módszere a tervezés, a stratégiai fejlesztés. A tanulmány a tervezés, a döntéshozatal és a stratégiai fejlesztés megújításához, magasabb szintre emeléséhez kíván hozzájárulni a köztük lévő kapcsolatok feltárásával, a tervezés vállalati felmérésekre alapozott folyamatainak tárgyalásával. Bemutatjuk a gyakorlatban alkalmazott hagyományos tervezési logika két változatát és az optimalizáló szemléletű tervezés folyamatait. Tárgyaljuk továbbá a stratégiai tervezés problémá­it, a stratégiák megvalósításá­nak nehézségeit, ezeket kikü­szöbölve a jövőbe mutató sikeres megoldásokat amerikai példák alapján.

Downloads

Megjelent

2019-10-01

Hogyan kell idézni

Hanyecz, L. (2019) „Tervezés, döntéshozatal, stratégia”, Marketing & Menedzsment, 45(1), o. 12–20. Elérhető: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/576 (Elérés: 28 március 2024).

Folyóirat szám

Rovat

Stratégia, tervezés