Hogyan lehet így tervezni?
Kulcsszavak:
makrogazdaság, üzleti érték, érzékenységelemzésAbsztrakt
Az üzleti életben a fontosnak vélt gazdasági tényezőket, körülményeket, cselekedeteket, feladatokat, információkat, célokat gyakran egy szóval nyomatékosítjuk, ez pedig a stratégia. Minden, ami életbevágó, sorsfordító, az csak stratégiai szemlélettel készített stratégiai terven alapulhat, de mi alapján jelenthetjük ki, hogy egy vállalat tervezési folyamata kiállja a kiválóság próbáját. Mi alapján mondhatjuk, hogy valóban helyes célkitűzés(eke)t követünk? Ez a cikk erre a kérdésre ad módszerbeli javaslatot, miszerint mindig az üzleti értékre gyakorolt hatást kell szem előtt tartani. A tervezési munka előkészítésének egyik „stratégiai” fontosságú eleme a makrogazdasági mutatók alakulásának hatáselemzése, erre vonatkozóan a cikk egy példát is tartalmaz.