Portfolio-analízis a stratégiai marketingtervezésben

Szerzők

  • Zoltán Olach Magyar Hitelbank

Absztrakt

Minden hatékony marketing alapja a tervezés. Mivel a marketing csak akkor lehet eredményes, ha stratégiai szemlélet hatja át és alapozza meg, természetesen tervezés alatt itt és most a stratégiai tervezést és annak módszereit értjük.
     Magyarországon ma még a marketing fejlettségének és stratégiai megalapozottságának színvonala a vitathatatlan fejlődés ellenére kétséges, egyenetlen, sőt, helyenként alacsony. Ezért is lehet hasznos a
stratégiai marketingtervezés egy olyan, sokoldalúan felhasználható, de nálunk még ma is viszonylag ritkán alkalmazott eszközének vázlatos ismertetése, amelyet a vállalatok a fejlett piacgazdaságokban igen széles körben használnak. Ez a cikk a portfolioanaltzissel foglalkozik.

Downloads

Megjelent

2019-12-20

Hogyan kell idézni

Olach, Z. (2019) „Portfolio-analízis a stratégiai marketingtervezésben”, Marketing & Menedzsment, 30(5), o. 60–68. Elérhető: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/2326 (Elérés: 22 december 2024).

Folyóirat szám

Rovat

M&M mix

Ugyanannak a szerző(k)nek a legtöbbet olvasott cikkei