Hybrid consumer behaviour and consequences for the retailing
Abstract
A kiskereskedelem átalakulásával párhuzamosan a fogyasztói magatartás változása is megfigyelhető napjainkban. A változó, átalakuló fogyasztói magatartás szükségessé teszi újabb és újabb kutatási módszerek alkalmazását, illetve az elméleti megközelítések folyamatos korszerűsítését, valamint az elmélet és a gyakorlati tendenciák összevetését. Jelen dolgozat egy, a vásárlási magatartásra, a fogyasztók szegmentációjára vonatkozó elméletet mutat be. A cikk szerzői az elméletet már - empirikus kutatások segítségével - összevetették mind a németországi, mind a magyarországi fogyasztói szokásokkal, amelyek során az elmélet gyakorlati relevanciája mind két országra vonatkozóan igazolódott. Ebben a cikkben az alkalmazott empirikus kutatásokra csak utalunk, foglalkozunk viszont a tárgyalt vásárlói magatartás és a kiskereskedelem átalakulásának összefüggésével.