A betegek együttműködési készségének szerepe az egészségügyi marketingben
Absztrakt
A gyógyszer- és egészségügyi marketingben nagy figyelmet fordítanak a beteg és az orvos illetve gyógyszerész kapcsolatára olyan kérdések vizsgálatakor, mint a beteg orvoshoz fordulási illetve gyógyszervásárlási szokása, vagy az orvos gyógyszerrendelési szokása. Kevesebbet foglalkoznak a beteggel attól kezdve, amint elhagyja a rendelőt illetve a gyógyszer- tárat, vagyis azzal a folyamattal, amikor a beteg otthon, felügy elet nélkül, elkezdi a gyógyulási vagy rehabilitációsfolyamatot, amikor az orvos által rendelt terápiát alkalmazza. Ebben a folyamatban nagy szerepe van a betegnek, mégpedig annak, hogy mennyiben 1 valósítja meg az orvos rendelkezését, előírásszerűén beveszi-e a gyógyszereit, illetve betartja-e azokat az előírásokat, amelyek részét képezik a terápiának.