A kiégési szindróma vizsgálata a magyarországi értékesítők körében

Szerzők

  • Ariel Mitev BCE GTK M&MI Marketing tanszék
  • Krisztina Dörnyei BCE GTK M&MI Marketing tanszék
  • András Bauer BCE GTK M&MI Marketing tanszék

Kulcsszavak:

kiégés, értékesítők, eladásmenedzsment, SEM, burnout, sales management, salespeople

Absztrakt

Az értékesítési szakma legproblematikusabb területe a munkával járó stressz magas szintje, valamint az emiatt kialakuló kiégés.
Magyarországon még nem készült felmérés az értékesítők kiégéssel kapcsolatos problémáiról, mint ahogy az egész értékesítői szakma tudományos szempontból rendkívül alulkutatott területnek számít hazánkban. Kutatásunk célja a kiégés legfontosabb előzményeinek és következményeinek vizsgálata a magyarországi értékesítők körében. A hipotézisek tesztelésére strukturális egyenlőségek modelljét (SEM) használtuk.

Downloads

Megjelent

2019-10-04

Hogyan kell idézni

Mitev, A., Dörnyei, K. és Bauer, A. (2019) „A kiégési szindróma vizsgálata a magyarországi értékesítők körében”, Marketing & Menedzsment, 46(3), o. 74–83. Elérhető: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/394 (Elérés: 24 november 2024).

Folyóirat szám

Rovat

MOK 2012