A külföldi tőkebefektetés hatása a magyar vállalatok marketingtevékenységére

Szerzők

  • József Berács BKE Marketing Tanszék
  • Irma Agárdi BKE Marketing Tanszék
  • Krisztina Kolos BKE Marketing Tanszék

Absztrakt

A külföldi tőke szerepével kapcsolatban a gazdasági élet szereplőinek különféle várakozásai voltak az elmúlt években. A makrogazdasági egyensúlyhoz való hozzájárulás mellett talán az egyik legfontosabb kérdés az, hogy a külföldi tőke a nyugati piacokon jól bevált menedzsmentismeretek és képességek átadásával hozzájárul-e a magyar gazdaság versenyképességének javításához. A külföldi tőke mikrogazdasági szerepének a rövid- és hosszú távú következményei is meghatározóak lehetnek, hiszen feltételezhető, hogy - amennyiben a menedzsmentismereteket ténylegesen átadják - eredményesebbek lesznek azok a vállalatok, amelyeket részben vagy teljesen külföldi tőkével hoztak létre, illetve privatizáltak. Hosszú távon a külföldi tőke - az előzőeken túl - kedvező hatást gyakorolhat a piac többi szereplőire is egy fejlettebb üzleti kultúra, kifinomultabb piaci eszközrendszer megjelenítése révén.
Cikkünk a külföldi tőke marketingre kifejtett hatását vizsgálja, különös tekintettel a marketingorientációjára és stratégiájára. Az elemzés egy nemzetközi összehasonlító kutatás hazai empirikus eredményein alapul, amelyet 1996-ban végeztünk a Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetem Marketing Tanszékén, 589 hazai vállalat körében. A kutatás az Európai Unió által finanszírozott ACE program keretében valósulhatott meg.

Downloads

Megjelent

2019-12-01

Hogyan kell idézni

Berács, J., Agárdi, I. és Kolos, K. (2019) „A külföldi tőkebefektetés hatása a magyar vállalatok marketingtevékenységére”, Marketing & Menedzsment, 31(3), o. 11–19. Elérhető: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/2152 (Elérés: 5 november 2024).

Folyóirat szám

Rovat

Egyetemi kutatások

Ugyanannak a szerző(k)nek a legtöbbet olvasott cikkei

1 2 > >>