Az élelmiszerkereskedelem fejlődési irányai az Európai Unióban

Szerzők

  • András Bauer BKE Marketing Tanszék
  • Irma Agárdi BKE Marketing Tanszék

Absztrakt

A napicikk- és élelmiszer-kereskedelem jelentősen átalakult Európában és további változások előtt áll. Elegendő itt az európai piacra történő amerikai belépésre utalnunk (Wal-Mart), amely a korábban kiforrottnak és stabilnak ítélt német piacot is jelentősen felforgatja. Várható továbbá, hogy Közép-Kelet-Eu- rópa sem vonhatja ki magát a globalizálódásból, amelynek tulajdoni alapjai lényegében adottak. Cikkünk első részében a kereskedelmi márkákkal, második részében pedig az ellátási láncok szerepével foglalkozunk. Mindkét jelenség befolyásolja ugyanis a kereskedelem fejlődését ugyanakkor hatásuk eltérő jellegű. A kereskedelmi márkák a fogyasztók bolthűségét hivatottak növelni és a fogyasztók számára „láthatók", míg az ellátási láncok fejlődése csak a szakemberek számára kézenfekvő.

Downloads

Megjelent

2019-12-17

Hogyan kell idézni

Bauer, A. és Agárdi, I. (2019) „Az élelmiszerkereskedelem fejlődési irányai az Európai Unióban”, Marketing & Menedzsment, 34(3), o. 4–7. Elérhető: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1770 (Elérés: 21 november 2024).

Folyóirat szám

Rovat

Élelmiszer-kereskedelem