Hogyan éltem meg a digitális/online oktatást pályakezdő pedagógusként?

Szerzők

  • Réti Júlia

DOI:

https://doi.org/10.15170/AR.2021.6.1-4.12.

Kulcsszavak:

gyakorló pedagógus, digitális oktatás, változatos korcsoportok, kipróbált platformok és feladattípusok

Absztrakt

Frissen pedagógus 1 kategóriába került magyar-angol szakos középiskolai tanárként ért a 2020 márciusában induló digitális/online oktatás. Egy budapesti nyolcosztályos gimnáziumon keresztül volt lehetőségem testközelből megtapasztalni ezt a megszokott, hagyományos jelenlétre berendezkedett oktatást felforgató új rendszert, mégpedig meglehetősen széles skálán, ugyanis 5., 7., 8., 10. és 11. évfolyamon is tanítottam ebben az időszakban. E változatos korcsoportok nem csak az iskolában igényelnek eltérő tanári kompetenciákat, hozzáállást, nyitottságot, hanem a digitális térben való jelenlétük, aktivitásuk is nagyban különbözött egymástól. Tanulmányomban a 2020 márciustól júniusig terjedő digitális/online oktatásban szerzett tapasztalataimat, élményeimet, működő és nem működő feladattípusokat, ötleteimet mutatom be, igyekezvén gyakorlati segítséget nyújtani azoknak, akik most ismerkednek a
pályával, vagy esetleg már régebb óta tanítanak, de átélték az említett időszakot. Ebben elsődleges motivációm a közös gondolkodás, a tudásmegosztás, hiszen több kollégám számolt be arról, hogy magára hagyottként élte meg az új helyzetet.

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.

Downloads

Megjelent

2022-09-12

Hogyan kell idézni

Réti, J. (2022). Hogyan éltem meg a digitális/online oktatást pályakezdő pedagógusként?. Autonómia és Felelősség Neveléstudományi Folyóirat, 6(1-4), 113–118. https://doi.org/10.15170/AR.2021.6.1-4.12.