Az inkluzivitás vizsgálati modellje
DOI:
https://doi.org/10.15170/AR.2015.1.1.1.Kulcsszavak:
esélyegyenlőség, méltányosság, inkluzív környezet, inkluzív kiválóság indexAbsztrakt
A következőkben az inklúzió, mint elméleti keret folyamatszintű értelmezését abból a célból
tesszük meg, hogy alkalmassá váljon a mindennapok gyakorlati cselekvéseinek esélyegyenlőség
szempontú elemzésére, értékelésére. Az esélyegyenlőség szemléletére alapozva és különböző,
oktatáshoz kapcsolódó inklúziós modellek segítségével azt foglaljuk össze, hogy a kölcsönös
befogadás megvalósítása miféle bemeneti kritériumokat vár el, milyen feltételek biztosításával
tartható fenn, illetve hogy mit tekinthetünk a folyamat egyes pontjain sikeres megvalósulásnak.
Mindezzel megalapozzuk azokat a további lépéseket, melyek az inklúzió beágyazásához
szükséges strukturális feltételeket, tartalmi horizontokat és társadalmi cselekvések kereteit
veszik majd számba.
Letöltések
Downloads
Megjelent
Hogyan kell idézni
Folyóirat szám
Rovat
License
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-nd/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.