Az inkluzivitás vizsgálati modellje

Szerzők

  • Varga Aranka

DOI:

https://doi.org/10.15170/AR.2015.1.1.1.

Kulcsszavak:

esélyegyenlőség, méltányosság, inkluzív környezet, inkluzív kiválóság index

Absztrakt

A következőkben az inklúzió, mint elméleti keret folyamatszintű értelmezését abból a célból
tesszük meg, hogy alkalmassá váljon a mindennapok gyakorlati cselekvéseinek esélyegyenlőség
szempontú elemzésére, értékelésére. Az esélyegyenlőség szemléletére alapozva és különböző,
oktatáshoz kapcsolódó inklúziós modellek segítségével azt foglaljuk össze, hogy a kölcsönös
befogadás megvalósítása miféle bemeneti kritériumokat vár el, milyen feltételek biztosításával
tartható fenn, illetve hogy mit tekinthetünk a folyamat egyes pontjain sikeres megvalósulásnak.
Mindezzel megalapozzuk azokat a további lépéseket, melyek az inklúzió beágyazásához
szükséges strukturális feltételeket, tartalmi horizontokat és társadalmi cselekvések kereteit
veszik majd számba.

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.

Downloads

Megjelent

2022-08-03

Hogyan kell idézni

Varga, A. (2022). Az inkluzivitás vizsgálati modellje. Autonómia és Felelősség Neveléstudományi Folyóirat, 1(1), 5–18. https://doi.org/10.15170/AR.2015.1.1.1.

Folyóirat szám

Rovat

Tanulmányok