Az inkluzivitás vizsgálati modellje
DOI:
https://doi.org/10.15170/AR.2015.1.1.1.Kulcsszavak:
esélyegyenlőség, méltányosság, inkluzív környezet, inkluzív kiválóság indexAbsztrakt
A következőkben az inklúzió, mint elméleti keret folyamatszintű értelmezését abból a célból
tesszük meg, hogy alkalmassá váljon a mindennapok gyakorlati cselekvéseinek esélyegyenlőség
szempontú elemzésére, értékelésére. Az esélyegyenlőség szemléletére alapozva és különböző,
oktatáshoz kapcsolódó inklúziós modellek segítségével azt foglaljuk össze, hogy a kölcsönös
befogadás megvalósítása miféle bemeneti kritériumokat vár el, milyen feltételek biztosításával
tartható fenn, illetve hogy mit tekinthetünk a folyamat egyes pontjain sikeres megvalósulásnak.
Mindezzel megalapozzuk azokat a további lépéseket, melyek az inklúzió beágyazásához
szükséges strukturális feltételeket, tartalmi horizontokat és társadalmi cselekvések kereteit
veszik majd számba.
Letöltések
Downloads
Megjelent
Hogyan kell idézni
Folyóirat szám
Rovat
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.