Halmozottan hátrányos helyzetű tanulók és az Integrációs Pedagógiai Rendszerben résztvevők statisztikai elemzése
DOI:
https://doi.org/10.15170/AR.2016.2.1.2.Kulcsszavak:
Integrációs Pedagógiai Rendszer, hátrányos helyzet, területi kutatásAbsztrakt
A tanulmány statisztika és területi módszerrel elemzi a hátrányos helyzetű diákokat kiemelt támogatásban részesítő program (IPR) néhány jellemzőjét. A résztvevők területi elhelyezkedését, statisztikai megoszlását veti össze a hátrányos és halmozottan hátrányos helyzetű, a rosszul teljesítő, sokat hiányzó tanulók adataival, valamint a cigány népességgel. Az elemzés az összefüggéseket vizsgálva hagyományos statisztikai és regionális kutatási módszereket alkalmazza, úgy mint térképek és táblázatok. Ezek segítségével – elsősorban a területi eltérésekre fektetve a hangsúlyt – kimutatható a programban részvevők és a rászorulók elhelyezkedésének anomáliái. Alapvetően megállapítható, hogy az IPR sikeres programnak tekinthető, azonban több térségben és képzési szinten kimutathatók olyan területek, ahol nem éri el a program a rászorulókat. A területi eltérések reális feltárásával a hátrányokat hatékonyabban lehet kezelni (orvosolni). Regionális földrajzi módszerrel, illetve térképek segítségével még
a kevésbé hozzáértők számára is világossá és követhetővé válik, hol vannak azok a területek, ahol előrejutottak az adott kérdésben – esetünkben a hátrányos helyzetű tanulók sikeres támogatásában–, és hol találhatók, illetve mekkorák az orvoslásra váró problémák.
Letöltések
Downloads
Megjelent
Hogyan kell idézni
Folyóirat szám
Rovat
License
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-nd/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.