A produktív tanulás időszerűsége Magyarországon

Szerzők

  • Bárdossy Ildikó
  • Dezső Renáta Anna

DOI:

https://doi.org/10.15170/AR.2016.2.1.1.

Kulcsszavak:

befogadó iskola, produktív tanulás, pedagógusképzés

Absztrakt

A produktív tanulás a társadalmi tanulás egy amerikai modellen (City as School, New York, 1972) alapuló, a rendszerváltás időszakában Európában is bevetté vált tanulási formája, melynek hazai alkalmazása a térségben úttörő kezdeményezésként jött létre. Pécsett és vonzáskörzetében e minta specifi kumát jelenti, hogy szemlélete a közoktatás színterein túl a tanárképzés- és továbbképzés folyamatában is megjelenik, a befogadó iskola ideájának jegyében. Bárdossy 1990-től alapozta meg vonatkozó munkásságát, melyben egykori tanítványa, Dezső 2010-től közvetlen kollégájaként követi. Jelen tanulmány a szerzők produktív tanulás iránti elköteleződését illusztrálja, e téren elért eredményeikbe enged betekintést.

Downloads

Megjelent

2022-08-03

Hogyan kell idézni

Bárdossy, I., & Dezső, R. A. (2022). A produktív tanulás időszerűsége Magyarországon. Autonómia és Felelősség Neveléstudományi Folyóirat, 2(1), 7–20. https://doi.org/10.15170/AR.2016.2.1.1.

Folyóirat szám

Rovat

Tanulmányok