Az akciókutatás értelmezése a pedagógiai gyakorlatban és a tanárképzésben
Vámos Ágnes emlékére
DOI:
https://doi.org/10.15170/AR.2020.5.1-4.3.Kulcsszavak:
részvételi akciókutatás, tanári professzió, pécsi neveléstudományi műhely, minőségi kritériumokAbsztrakt
Az akciókutatás olyan helyzetet teremt, amely kedvez a valódi kollaborációnak, az elmélet és a gyakorlat összekapcsolásának, a szakmai közösség számára lehetővé téve a különféle tudástípusok integrálását és alkalmazását. A tanulmány rövid áttekintést ad az akciókutatás történeti hátteréről, társadalmi és pedagógiai beágyazottságáról, lehetséges szerepéről a tanárképzésben
illetve a tanári professzió fejlődésében, különös tekintettel a pécsi neveléstudományi műhely kutatási-fejlesztési- képzési – gyakorlati folyamataira. A kooperatív alapelvek és a neveléstudományi akciókutatás kritériumainak párhuzamba állításával a tanulmány egy paradigmatikus értelmezés lehetőségét is tárgyalja, illetve megkísérli az akciókutatás minőségi feltételeinek meghatározását.
Letöltések
Downloads
Megjelent
Hogyan kell idézni
Folyóirat szám
Rovat
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.