Az akciókutatás értelmezése a pedagógiai gyakorlatban és a tanárképzésben

Vámos Ágnes emlékére

Szerzők

  • Zank Ildikó tanársegéd, PTE BTK NTI

DOI:

https://doi.org/10.15170/AR.2020.5.1-4.3.

Kulcsszavak:

részvételi akciókutatás, tanári professzió, pécsi neveléstudományi műhely, minőségi kritériumok

Absztrakt

Az akciókutatás olyan helyzetet teremt, amely kedvez a valódi kollaborációnak, az elmélet és a gyakorlat összekapcsolásának, a szakmai közösség számára lehetővé téve a különféle tudástípusok integrálását és alkalmazását. A tanulmány rövid áttekintést ad az akciókutatás történeti hátteréről, társadalmi és pedagógiai beágyazottságáról, lehetséges szerepéről a tanárképzésben
illetve a tanári professzió fejlődésében, különös tekintettel a pécsi neveléstudományi műhely kutatási-fejlesztési- képzési – gyakorlati folyamataira. A kooperatív alapelvek és a neveléstudományi akciókutatás kritériumainak párhuzamba állításával a tanulmány egy paradigmatikus értelmezés lehetőségét is tárgyalja, illetve megkísérli az akciókutatás minőségi feltételeinek meghatározását.

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.

Downloads

Megjelent

2022-06-22

Hogyan kell idézni

Zank, I. (2022). Az akciókutatás értelmezése a pedagógiai gyakorlatban és a tanárképzésben: Vámos Ágnes emlékére. Autonómia és Felelősség Neveléstudományi Folyóirat, 5(1-4), 55–69. https://doi.org/10.15170/AR.2020.5.1-4.3.