The Effects of Foreign Investment on Marketing Activity of the Hungarian Firms

Authors

  • József Berács BKE Marketing Tanszék
  • Irma Agárdi BKE Marketing Tanszék
  • Krisztina Kolos BKE Marketing Tanszék

Abstract

A külföldi tőke szerepével kapcsolatban a gazdasági élet szereplőinek különféle várakozásai voltak az elmúlt években. A makrogazdasági egyensúlyhoz való hozzájárulás mellett talán az egyik legfontosabb kérdés az, hogy a külföldi tőke a nyugati piacokon jól bevált menedzsmentismeretek és képességek átadásával hozzájárul-e a magyar gazdaság versenyképességének javításához. A külföldi tőke mikrogazdasági szerepének a rövid- és hosszú távú következményei is meghatározóak lehetnek, hiszen feltételezhető, hogy - amennyiben a menedzsmentismereteket ténylegesen átadják - eredményesebbek lesznek azok a vállalatok, amelyeket részben vagy teljesen külföldi tőkével hoztak létre, illetve privatizáltak. Hosszú távon a külföldi tőke - az előzőeken túl - kedvező hatást gyakorolhat a piac többi szereplőire is egy fejlettebb üzleti kultúra, kifinomultabb piaci eszközrendszer megjelenítése révén.
Cikkünk a külföldi tőke marketingre kifejtett hatását vizsgálja, különös tekintettel a marketingorientációjára és stratégiájára. Az elemzés egy nemzetközi összehasonlító kutatás hazai empirikus eredményein alapul, amelyet 1996-ban végeztünk a Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetem Marketing Tanszékén, 589 hazai vállalat körében. A kutatás az Európai Unió által finanszírozott ACE program keretében valósulhatott meg.

Downloads

Published

2019-12-01

How to Cite

Berács, J., Agárdi, I. and Kolos, K. (2019) “The Effects of Foreign Investment on Marketing Activity of the Hungarian Firms”, The Hungarian Journal of Marketing and Management, 31(3), pp. 11–19. Available at: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/2152 (Accessed: 18 May 2024).

Issue

Section

Academic Research