Customer friendly museums

Authors

  • Valéria Pavluska Pécsi Tudományegyetem FEEFI Művelődési Menedzsment Tanszék ; Pécsi Tudományegyetem KTK
  • Gabriella Kuráth Pécsi Tudományegyetem FEEFI Művelődési Menedzsment Tanszék ; Pécsi Tudományegyetem KTK

Abstract

Az elmúlt években már ]ó néhány példát láthattunk marketing eszközök alkalmazására a hazai múzeumok körében is. Egyedi kezdeményezések vagy pályázati kiírások alapján születtek kivitelezési tervek, melyek azonban alapvetően nem tükröznek szemléletváltást, sokkal inkább a marketing valamely részterületét vagy néhány eszközét - elsősorban a kommunikációt - ragadják meg. A modern marketing azonban két különálló, de szorosan összefüggő jelenség együttese: egyszerre filozófia (alapelv, szemlélet) és funkció (tevékenységek összehangolt láncolata), így akkor igazán hatásos, ha az alapelv és a technológia egységben és a lehető legteljesebben kerül alkalmazásra. Mind a múzeumok világa, mind a marketing megérdemli, hogy egymásra találásuk ne csak apró morzsákat eredményezzen, ennek feltétele azonban a komplex megközelítés. Az alábbi írás erre kíván példával szolgálni.

Downloads

Published

2019-12-10

How to Cite

Pavluska, V. and Kuráth, G. (2019) “Customer friendly museums”, The Hungarian Journal of Marketing and Management, 36(4), pp. 68–78. Available at: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1527 (Accessed: 21 November 2024).

Issue

Section

Cultural marketing

Most read articles by the same author(s)