Új szegmentálási szempontok a fiatalok, mint potenciális banki ügyfelek körében

Szerzők

  • Andrea Hornyák Nyugat-Magyarországi Egyetem Közgazdaságtudományi Kar

Kulcsszavak:

fiatalok, egyedi banki termékek, heterogén piaci szegmens, szegmentálási ismérvek

Absztrakt

Bár a fiatalokat - életkorukból adódóan - országhatárokon is átnyúló, hasonló tulajdonságok jellemzik, de a bamkraarke- ting szempontjából mégsem kezelhetjük őket egységes, homogén piaci szegmensként. Fontos a pénzintézetek részéről az a felismerés, hogy a fiatalok különböző csoportjai eltérő igényekkel rendelkeznek, amelyeket egyedi pénzügyi termékekkel lehet csak hatékonyan kielégíteni. A jelen cikk az ország két különböző földrajzi fekvési, különböző típusú középiskolájában tanuló diákok banki termékekkel kapcsolatos tájékozottságára, bankkártya-használati szokásaira, valamint a későbbi hitelfelvétellel összefüggő attitűdjükre irányuló kutatás eredményeit tartalmazza.

Downloads

Megjelent

2019-10-01

Hogyan kell idézni

Hornyák, A. (2019) „Új szegmentálási szempontok a fiatalok, mint potenciális banki ügyfelek körében”, Marketing & Menedzsment, 47(2), o. 14–24. Elérhető: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/627 (Elérés: 20 április 2024).

Folyóirat szám

Rovat

Marketingkutatás