Az orvosok vásárlási magatartásának szerepe a gyógyszermarketingben

Szerzők

  • Judit Simon BKE Marketing Tanszék ; ACNielsen Piackutató Kft. Fogyasztói Kutatás
  • Zoltán Lantos Knoll Hungária Kereskedelmi Képviselet

Absztrakt

A gyógyszerpiacon az elmúlt néhány évben lényegi, mélyreható és eddig nem látott ütemű változások zajlottak le, amelyeket már tanulmányok sora elemzett, jelen cikkünk ehhez a témához döntően a gyógyszermarketing, ezen belül is a marketingkommunikáció szemszögéből kíván hozzászólni. A dolgozatban mindazon tapasztalatunkra építünk, amelyet részben jelentős mennyiségű, elsősorban külföldi szakirodalomfeldolgozásával, részben gyakorlati gyógyszergyári illetve piackutatási munkánkban, valamint a BKE orvos-gyógyszerész-közgazdász posztgraduális képzésében való oktatásunkban módunk volt megszerezni. jelen dolgozatunk megírásával a legfontosabb célunk az volt, hogy a gyógyszeripari marketingkommunikáció egyik legfontosabb eleméhez, az orvoslátogatáshoz nyújtsunk új szempontokat az orvosok körében elvégzett empirikus vizsgálatunk eredményei alapján, segítve ezzel a gyógyszergyárak orvosláto- gató-képző munkáját, valamint az orvoslátogatók saját felkészülését is.

Downloads

Megjelent

2019-12-18

Hogyan kell idézni

Simon, J. és Lantos, Z. (2019) „Az orvosok vásárlási magatartásának szerepe a gyógyszermarketingben”, Marketing & Menedzsment, 34(1), o. 51–58. Elérhető: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1870 (Elérés: 17 január 2022).

Folyóirat szám

Rovat

M&M mix

Ugyanannak a szerző(k)nek a legtöbbet olvasott cikkei